A mida que s'acosta la diada de l'11 de setembre s'han anat escalfant les informacions sobre l'esdeveniment. Fa temps que es va traspassar la línia vermella que conté el nostre llibre d'estil i que desautoritza les informacions que es puguin entendre com una crida a una mobilització. És possible que, com sembla que passa a la societat, hi hagi una majoria pro consulta o pro independència a la Redacció de TVC, però com a professionals no podem enganyar els ciutadans donant-los propaganda enlloc d'informació. Tots ens paguen amb els seus impostos, incloent els que no s'han registrat per anar a la V que s'ha de fer dijous que ve. Cap causa mereix que llancem a les escombraries la imparcialitat i la neutralitat que ens ha de caracteritzar com a professionals de la informació davant la societat i a la que estem obligats com a mitjà públic. La reiteració d'informacions "de servei" sobre la diada explicant la forma d'arribar-hi, indicant e
La rentrée ha estat moguda per l’anunci de reformulació de la programació de les nits de dimarts, que passen a tenir un nom genèric de NIts Sense Ficció. La maniobra aigualeix el programa de documentals de TV3 que acumula reconeixements i records d’audiència. A la mateixa franja compartirà espai amb sèries documentals gestionades des del CPA o productes que arribaran des del departament d’Esports. La cirereta és la desaparició de les presentacions, tant del Sense Ficció com del 30’. Les explicacions que ha donat la direcció resulten confuses i incomprensibles per la gent que treballa en aquests programes. Creix el temor a una agenda oculta que pugui conduir a la disminució dels recursos en successives etapes i, en últim terme, a la desaparició dels equips propis de producció de documentals. La jugada ve a continuació del desmuntatge del departament de No Diaris que s’ha fet els últims anys. Ha estat el cas de l’Àgora, El Medi Ambient, Parlament, Món 3, Tot un Món i Val
Aquest és un document invaluable que prova l'extrema utilització partidista de TV3 combinada amb el lucre descomunal d'una empresa privada que detreu diners dels impostos dels ciutadans. Tatxo Benet, com a soci de Mediapro, pulsa els botons polítics per aconseguir col·locar a TV3 vuit documentals sobre el judici del procés. La conversa mostra de forma descarnada com es mercadeja el pressupost de la Generalitat amb la implicació del secretari general del departament d'Economia, Albert Castellanos, i la consellera de Cultura, Àngels Ponsa. Enmig, la vice presidenta de la CCMA i el director de TV3, Vicent Sanchis. És evident la intencionalitat electoralista de voler programar aquests vuit documentals a la tardor, segons es desprèn de les paraules de Tatxo Benet. De fet, utilitza la precampanya a les eleccions catalanes com un argument de venda del seu producte. És també escruixidor que el preu per vuit documentals sigui de 800.000€, a 100.000€ cada peça, el doble del que so
Comentaris