El model multimèdia de la BBC

A la BBC ens porten uns quants anys d'avantatge en la reforma de l'empresa i del treball de TV, ràdio i internet. Per això l'hem volgut conèixer directament amb l'ajuda dels companys del National Union of Journalists, membre de la FIJ, com l'SPC. La principal característica de com s'han fet les coses a la BBC és la voluntarietat. No hi ha hagut acomiadaments forçats, sino que les persones que han deixat l'empresa ho han fet de forma voluntària amb incentius econòmics. L'aplicació dels treball multimèdia també es fa en la major part sobre la base de la voluntarietat. Posem per exemple l'especialista en tecnologia de la Redacció. És un veterà que havia treballat en televisió tota la vida. Ara combina un blog especialitzat i molt actiu amb la confecció de peces pels informatius de TV. Ell mateix administra el seu temps i dedicació a una cosa i l'altra. La combinació de dos mitjans, ràdio i internet o TV i internet, és la que més acceptació troba entre els professionals. Es va intentar implantar l'elaboració d'una peça d'audio que servís per ràdio i per TV, però no ha anat endavant perquè hi ha massa diferències en la redacció dels dos mitjans. A les redaccions de la BBC hi ha dues grans categories, la dels que apareixen en antena i la dels que no ho fan. La major part dels primers són corresponsals, ja sigui a l'estranger o temàtics. Hi ha corresponsals polítics, econòmics, tecnològics... Els periodistes que no surten en antena són productors i la seva feina és donar suport als corresponsals localitzant escenaris i personatges per fer les informacions. Aquesta forma de treballar té la seva importància en la reducció de personal que es fa, per exemple, en delegacions. Quan es tracta d'oficines petites s'ha deixat un sol equip que atén ràdio i televisió. La diferència és que no es tracta d'un sol professional, és un corresponsal i el productor que treballa amb ell.
A la seu central hi ha una planta principal en la que un departament de coordinació, el newsgathering, centralitza la informació del què fan les seccions especialitzades i negocia amb els equips d'edició qui fa què. Al voltant del newsgathering hi ha les taules d'edició de cada informatiu de TV o Ràdio. Les seccions ocupen grans espais en altres plantes i hi ha professionals de tots els mitjans junts, però la feina es distribueix segons l'especialitat de cadascú. Hi ha veterans que s'han adaptat molt bé i altres que han marxat en els plans de sortida voluntària perquè no ho veien clar. Molta gent té la sensació de fer voltes com el hamster a la seva roda. Així ens ho explica en Pierre Vicary, representant del NUJ a la BBC durant molts anys i ara treballador a temps parcial.

Comentaris

Anònim ha dit…
4 bons motius per fixar-se en els serveis informatius de la BBC, aquí:

http://mediascanning.wordpress.com/2013/12/17/4-bons-motius-per-fixar-se-en-els-serveis-informatius-de-la-bbc/

Entrades populars d'aquest blog

Salvem la nostra professionalitat

Desmuntant el Sense Ficció

La vergonyosa conxorxa de Tatxo Benet i David Madí per vendre 8 documentals a TV3