Entrades

Més i millor periodisme

Imatge
Els canvis estan en marxa. Canvi a la direcció d’informatius, d’editors-presentadors, canvi d’hora i de durada del TNV. Parlen de l’enèssim canvi d’imatge i també es treballa en millorar la forma d’abordar la informació. Moure les aigües com ho estan fent sempre donarà resultats, millores tècniques que poden ser valuoses. Però el canvi més necessari és el del clima professional de la Redacció, de capa caiguda des de fa temps. Falta de seguretat i d’autoestima que té arrels profundes en el model governamental que va marcar la tele des del començament, en la imperícia i falta de professionalitat de molts caps al llarg de 24 anys d’història i de la falta d’autoexigència de molta gent durant massa temps. Ara es posa en marxa una fase d’estudi de les sinergies entre el 3/24, Catalunya Informació i TeleNotícies.cat, que es podria estendre a tots els informatius. Ens diu Joan Majó que l’encàrrec que té en Jaume Masdeu consisteix en analitzar els processos de treball per veure quines fases po...

El conveni mola

Imatge
Diguin el que diguin, els periodistes ho som les 24 hores del dia. Però, com que anem superant l’edat de pedra, i com arreu del món civilitzat, també tenim dret a un horari. I a TV3 tenim una jornada laboral de 7 hores diàries, i 35 setmanals. Temps suficient per fer moltes coses, sempre que la feina estigui ben organitzada, és clar. El conveni diu que la jornada també es pot allargar per davant o per darrera, trencant les franges horàries o canviant també de torn d’un dia per la’altre. Això comporta un complement de flexibilitat equivalent al 18% del sou. Molts diners? a les empreses elèctriques és del 25% del sou. Aquesta és la compensació prevista pel Conveni, i no l’anomenat plus de “trencament de franges”, que equival a un 9% del sou, amb uns requisits que el fan inaplicable en aquests casos. Una altra pràctica de la Direcció és el canvi de nom del complement en la nòmina. Enlloc de flexibilitat ara en direm “especial dedicació”. Així evitarem –calculen- que passat el temps precep...

Concretem la formació

Imatge
Per presentar les nostres propostes de formació necessitem concretar les idees generals que hem exposat. Posarem exemples i us demanarem que els valoreu i proposeu complements i alternatives. Un exemple de renovació d'un informatiu de televisió pública és el de France 2. David Pujadas és el seu responsable i ens pot explicar -en català- les bases del prestigi del seu programa. Pujadas ha esgarrapat uns quants punts d'audiència al seu rival de TF1, Patrick Poivre d'Arvor a base de rigor i credibilitat. Tot i això, Pujadas també ha patit entrebancs, com l'equivocació que va cometre en directe a propòsit de la carrera política d'Alain Juppé mentre era entrevistat a TF1. Es pot aprendre d'ensopegades com aquesta? el seu cas sembla confirmar-ho, doncs després d'una retirada temporal ha tornat amb noves forces a conduir l'informatiu vespre. http://jt.france2.fr/20h/ Per parlar-nos de periodisme d'investigació, podriem convidar Greg Palast, un periodista q...

Formació a la Redacció

La formació a la Redacció de TVC és una de les potes coixes d'aquesta casa. Fins ara s'han fet cursos amb un caire molt instrumental, com els cursos de veu, els de natural news o els de directes. Sens dubte han estat i són útils, però es queden molt curts per les necessitats d'un col.lectiu de centenars de persones que tenen en les seves mans el principal mitjà de comunicació de Catalunya. A finals del mes de gener es tanca el pla de formació de l'empresa per aquest any. Els treballadors tenim el dret legal de proposar les iniciatives que ens semblin més convenients. A la comissió paritària de formació s'acabaran casant les propostes dels treballadors amb les de la direcció. Per tant és el moment de perfilar les nostres propostes i d'aquí la creació d'aquest espai per poder parlar-ne. D'entrada proposem unes idees esquemàtiques que s'han d'enriquir amb concrecions temàtiques, de mètode o propostes concretes de professorat. - Conferències col.loqu...