Després dels blocs

Els blocs electorals estan ferits de mort. L'ultima vaga de firmes a la campanya electoral de les municipals s'ha fet a l'ombra de dos importants acords de dues juntes electorals que evidencien la falta de base jurídica per continuar amb aquesta aberració professional. (veure comunicat SPC al web contigu)


Ja no hi ha excuses i esperem la pròxima aprovació de la llei de la CCRTV amb els consegüents canvis cupulars i definició de noves línies de treball. Un nou consell d'administració amb poder per escollir el director general i una nova direccció de la nostra empresa que hauria de nomenar un nou/nova cap d'informatius.


La informació política serà una de les patates calentes d'aquest procés i hem de ser capaços tots plegats de plantejar noves pràctiques i perspectives professionals. Ja hi ha qui pensa en noves formes de cobrir la campanya electoral, a partir d'un plantejament propi dels continguts i no de la dinàmica dels actes dels partits. És la línia a seguir, sens dubte, però la reflexió hauria d'anar més enllà i abastar la informació política del dia a dia.


Ens haurem de plantejar si cal tenir un ampli dispositiu com l'actual per seguir la vida dels partits, o bé si es pot optar per posar els recursos en seguir les polítiques que es fan aplicades als ciutadans i al territori des de les institucions que governen.


Una opció que demana molt més esforç per part dels professionals i visió àmplia per part de la direcció per valorar l'aportació que podem fer a la societat amb un periodisme de qualitat, que deixi enrere el pim pam pum dels partits, que ens retrobi amb la ciutadania, que contribueixi a millorar el país.

Comentaris

Anònim ha dit…
Però caldrà apretar per convèncer "ses senyories" del Consell...
Anònim ha dit…
Això. Caldrien gestions per impedir que el Consell d'Administració aprovés minutatges. I si no, plantejar de debó que objectem. I que fem una informació alternativa.

Entrades populars d'aquest blog

Salvem la nostra professionalitat

Desmuntant el Sense Ficció

La vergonyosa conxorxa de Tatxo Benet i David Madí per vendre 8 documentals a TV3